39 lines
2.4 KiB
Markdown
39 lines
2.4 KiB
Markdown
---
|
|
title: Hulpverleningstrajecten
|
|
subtitle: Hulpverleningstrajecten
|
|
image:
|
|
description: Maak één of meerdere hulpverleningsplannen voor een initiële probleemdiagnose en om ondernomen acties en geboekte vooruitgang op te volgen.
|
|
comments: false
|
|
---
|
|
|
|
<h5 class="content-subtitle bord-1"> De verschillende trajecten van gebruikers registreren</h5>
|
|
|
|
Gebruikers worden gevolgd aan de hand van een **hulpverleningstraject**.
|
|
|
|
Elke gebruiker kan meerdere trajecten hebben, afhankelijk van de aanwezige problematieken de manier waaorp jouw dienst deze wenst op te volgen, binnen één traject of meerdere.
|
|
|
|
Een hulpverleningsstraject kan daarnaast ook meerdere gebruikers betreffen: het kan gaan om één gebruiker, een hele familie of een groep mensen.
|
|
|
|
<h5 class="content-subtitle bord-2">Karakterisering van trajecten</h5>
|
|
|
|
De trajecten worden geassocieerd met één of meerdere **problematieken**: deze geven aan wat de hulpverleningsvraag is van een persoon en bijgevolg "waar aan gewerkt wordt" binnen het traject.
|
|
|
|
Naast de problematieken kunnen tal van andere gegevens binnen het traject worden geregistreerd, bijvoorbeeld waar de hulpverlening plaatsvindt (bij de persoon thuis, binnen de instelling,..)
|
|
|
|
wie de aanvrager is, wie de individuele begleider is, wanneer het traject van start is gegaan, welke andere personen en/of externe partners erbij betrokken zijn enz...
|
|
|
|
<h5 class="content-subtitle bord-3">Hulpverleningsactiviteiten registreren</h5>
|
|
|
|
Binnen elk traject kunnen al de uitwisselingen met de persoon/personen worden geregistreerd. Zo is er altijd een geschiedenis beschikbaar van wat binnen het traject werd ondernomen.
|
|
|
|
Gebruikers kunnen verschillende soorten uitwisselingen registreren: afspraken thuis, gesprekken op bureau, vergaderingen omtrent het traject, enz... Deze soorten uitwisselingen kunnen volledig geconfigureerd worden door de beheerders.
|
|
|
|
<h5 class="content-subtitle bord-4">Lijst van uitgevoerde acties</h5>
|
|
|
|
Uitwisseling binnen het traject dienen daarnaast natuurlijk om bepaalde hulpverleningsacties uit te stippelen: werken aan een cv, een bijstandsaanvraag indienen, follow-up door psycholoog opzetten, enz.
|
|
|
|
Aan elke actie kunnen documenten worden gekoppeld waarvan vaak gebruikte documenten ook automatisch kunnen worden gegenereerd: aanvraag OCMW, inschrijving school, enz.
|
|
|
|
Vervolgens kunnen ook doelstellingen en de bereikte resultaten worden geregistreerd.
|
|
|