update dutch content
This commit is contained in:
@@ -1,6 +1,6 @@
|
||||
---
|
||||
title: Suivi des accompagnements
|
||||
subtitle: Parcours d'accompagnement
|
||||
title: Hulpverleningstrajecten
|
||||
subtitle: Hulpverleningstrajecten
|
||||
image:
|
||||
description: Maak één of meerdere hulpverleningsplannen voor een initiële probleemdiagnose en om ondernomen acties en geboekte vooruitgang op te volgen.
|
||||
comments: false
|
||||
@@ -8,31 +8,31 @@ comments: false
|
||||
|
||||
<h5 class="content-subtitle bord-1"> De verschillende trajecten van gebruikers registreren</h5>
|
||||
|
||||
Gebruikers worden gevolgd als onderdeel van een **ondersteuningspad**.
|
||||
Gebruikers worden gevolgd aan de hand van een **hulpverleningstraject**.
|
||||
|
||||
Elke gebruiker kan meerdere trajecten hebben, afhankelijk van de verschillende verwijzers en/of de organisatie van de dienst.
|
||||
Elke gebruiker kan meerdere trajecten hebben, afhankelijk van de aanwezige problematieken de manier waaorp jouw dienst deze wenst op te volgen, binnen één traject of meerdere.
|
||||
|
||||
Op dezelfde manier kan een ondersteuningstraject meerdere gebruikers betreffen: het kan gaan om één gebruiker, een hele familie of een groep mensen.
|
||||
Een hulpverleningsstraject kan daarnaast ook meerdere gebruikers betreffen: het kan gaan om één gebruiker, een hele familie of een groep mensen.
|
||||
|
||||
<h5 class="content-subtitle bord-2">Karakterisering van trajecten</h5>
|
||||
|
||||
De trajecten worden geassocieerd met **sociale kwesties**: ze geven aan "wat aan bod komt" in het traject.
|
||||
De trajecten worden geassocieerd met één of meerdere **problematieken**: deze geven aan wat de hulpverleningsvraag is van een persoon en bijgevolg "waar aan gewerkt wordt" binnen het traject.
|
||||
|
||||
Het traject kan zich ook in de ruimte bevinden: in de buurt van het huis van een gebruiker of een willekeurig adres, en/of een locatie in de buurt van een dienst.
|
||||
Naast de problematieken kunnen tal van andere gegevens binnen het traject worden geregistreerd, bijvoorbeeld waar de hulpverlening plaatsvindt (bij de persoon thuis, binnen de instelling,..)
|
||||
|
||||
Het is ook mogelijk om een aanvrager, de oorsprong, de openingsdatum van het pad, enz. in te voeren.
|
||||
wie de aanvrager is, wie de individuele begleider is, wanneer het traject van start is gegaan, welke andere personen en/of externe partners erbij betrokken zijn enz...
|
||||
|
||||
<h5 class="content-subtitle bord-3">Uitwisselingen registreren</h5>
|
||||
<h5 class="content-subtitle bord-3">Hulpverleningsactiviteiten registreren</h5>
|
||||
|
||||
Elke uitwisseling met de gebruiker kan worden aangegeven in het pad, zodat het mogelijk is om de geschiedenis en de inhoud van deze verschillende momenten te kennen.
|
||||
Binnen elk traject kunnen al de uitwisselingen met de persoon/personen worden geregistreerd. Zo is er altijd een geschiedenis beschikbaar van wat binnen het traject werd ondernomen.
|
||||
|
||||
Gebruikers kunnen verschillende soorten uitwisselingen registreren: afspraken thuis, gesprekken in de salon, een eenvoudig gesprek of vergaderingen. Deze soorten uitwisselingen worden geconfigureerd door de beheerders, die ook de vereiste formuliervelden voor elk type kunnen activeren of deactiveren.
|
||||
Gebruikers kunnen verschillende soorten uitwisselingen registreren: afspraken thuis, gesprekken op bureau, vergaderingen omtrent het traject, enz... Deze soorten uitwisselingen kunnen volledig geconfigureerd worden door de beheerders.
|
||||
|
||||
<h5 class="content-subtitle bord-4">Lijst van uitgevoerde acties</h5>
|
||||
|
||||
De verschillende uitwisselingen maken het mogelijk om ondersteuningsacties op te bouwen: werken aan een cv, een bijstandsaanvraag indienen, een follow-up opzetten, enz.
|
||||
Uitwisseling binnen het traject dienen daarnaast natuurlijk om bepaalde hulpverleningsacties uit te stippelen: werken aan een cv, een bijstandsaanvraag indienen, follow-up door psycholoog opzetten, enz.
|
||||
|
||||
Voor elke actie is het mogelijk om documenten te koppelen of te genereren: resultaten van CV-werk, sociale mandaatdocumenten, enz. Het is zelfs mogelijk om vooraf ingevulde hulpaanvraagformulieren te genereren!
|
||||
Aan elke actie kunnen documenten worden gekoppeld waarvan vaak gebruikte documenten ook automatisch kunnen worden gegenereerd: aanvraag OCMW, inschrijving school, enz.
|
||||
|
||||
De doelstellingen en resultaten van elke actie kunnen ook worden ingevoerd.
|
||||
Vervolgens kunnen ook doelstellingen en de bereikte resultaten worden geregistreerd.
|
||||
|
||||
|
Reference in New Issue
Block a user